From Founder to Manager.
 (11.04.2024)

39,90 €*

Produktnummer: 9783896738004
Verlag: Duncker & Humblot
Author: Pepels, Werner
ISBN: 978-3-89673-800-4
Erscheinungsdatum: 11.04.2024

       
Produktinformationen "From Founder to Manager."
  • Duncker & Humblot
  • Pepels, Werner
  • 978-3-89673-800-4
  • 11.04.2024
  • 157 x 233 (B/H)
  • 300
  • englisch
  • 1
  • 193 Seiten
  • 7 %

  • Many founders start a business without any prior knowledge of economics. Although they usually have a high level of practical knowledge and great motivation, a lack of economic experience often thwarts their potential success. This requires a change in self-image from idealistic founder to expert manager. Reading this volume will help to pave the way.

    It presents the essential contents of entrepreneurship in a practical and clear manner. This volume concentrates on the basic business knowledge relevant to entrepreneurship with a scientific foundation and a high level of implementation competence. Many examples, illustrations, concrete tips etc. support the explanations. Due to the international nature of this business sector, the text is written in English. All this distinguishes this volume from numerous other publications in the genre and makes it unique on the market as a problem solver.


    Biographie - Pepels, Werner

    Werner Pepels studierte nach kaufmännischer Berufsausbildung Wirtschaft und Wirtschaftswissenschaften mit den Abschlüssen Diplom-Betriebswirt und Diplom-Kaufmann. Anschließend war er zwölf Jahre als Werbeberater im Dienstleistungsvertrieb tätig, davon neun Jahre als Key Accounter für B-to-B-Großkunden und davon wiederum drei Jahre als Geschäftsführender Gesellschafter (Partner) einer der seinerzeit größten deutschen Kommunikationsberatungen. 1989 wurde er zum Professor für Betriebswirtschaftslehre berufen und war von 1995 bis 2016 an der Westfälischen Hochschule im Studienschwerpunkt Marketing tätig. Er hat zahlreiche Beiträge zu Themen aus Marketing, Vertrieb und Werbung sowie Management in Monografie-, Sammelwerk-, Lexikon- und Aufsatzform veröffentlicht und zählt mit über 175.000 Auflage zu den meistverkauften Fachautoren in diesem Bereich im deutschsprachigen Raum.
    Hauptlesemotive: Verstehen
    Nebenlesemotive: Optimieren
    Produktart: Taschenbuch
    Produktform: Taschenbuch

    0 von 0 Bewertungen

    Bewerten Sie dieses Produkt!

    Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit anderen Kunden.